Advertisement

ארתור רופין : המרכז האקדמי רופין - ויקיפדיה / רק במועד מאוחר יותר, בראשית 1913, כאשר הצטיירה אפשרות של ביטול האיסור על הכניסה לארץ ('הפתקה האדומה'), עודד המשרד את קבלת האזרחות התורכית, מנהל המשרד הארצישראלי קיווה, כי בעקבות ההתעתמנות העתידית יכירו התורכים בנאמנות היהודים כלפיהם וייווכחו בבוגדנותם של הערבים.

ארתור רופין : המרכז האקדמי רופין - ויקיפדיה / רק במועד מאוחר יותר, בראשית 1913, כאשר הצטיירה אפשרות של ביטול האיסור על הכניסה לארץ ('הפתקה האדומה'), עודד המשרד את קבלת האזרחות התורכית, מנהל המשרד הארצישראלי קיווה, כי בעקבות ההתעתמנות העתידית יכירו התורכים בנאמנות היהודים כלפיהם וייווכחו בבוגדנותם של הערבים.. להפך, התפיסה הציונית המסורתית היתה כי הערבים יוקירו את היהודים על כי הם מביאים ברכה לארץ. בעלות על קרקע חקלאית היתה מותנית, בהתאם לחוק התורכי, בעיבודה, ועל כן כל רכישת קרקע חייבה עבודה חקלאית בצידה. נראה כי בקרב ראשי המשרד הארצישראלי לא היתה תחושה של סכנה כללית מיידית. באלפי מכתבים הוא פירט מדי יום ביומו את העבודה היגעה ולעתים הקטנוניות שהיה שרוי בה. רופין חשב על קליטה מירבית של עשרת אלפים איש בשנה, שיתלוו לה רכישת קרקע מאסיבית ופעיל.

הניסיונות הראשונים לארגון היישוב היהודי בארץ משנת 1903 ומשנת 1907 לא האריכו ימים. בביקורו הממושך בארץ, שארך חמישה חודשים, נפגש רופין עם אישים רבים ולמד היטב את תנאי הארץ ובעיות היישוב. שיצטבר מרווחי החווה, למען יוכלו לייסד משק חקלאי חדש בכוחות עצמם. מהי הדרך המתאימה ביותר ליישובם של יהודים, לאור תנאי ההתיישבות והארץ בשנת 1908? הוחשב אך לא הוכר כבעל חשיבות עליונה.

ארתור רופין - ויקיפדיה
ארתור רופין - ויקיפדיה from upload.wikimedia.org
רופין היה שותף להתייעצויות מרובות על אופן תכנון הבנייה ועל דרכי הקמתה של שכונה. עמד בראש מחלקת ההתיישבות של ההנהלה הציונית ב יישוב והיה יושב ראש הסוכנות היהודית. לדעתו, סיבת התנוונותם של של היישובים הישנים היתה בכך שהנוער עזב את הארץ מחוסר התלהבות לאומית. הימנעות מרכישת אדמת פאלחה ונישול ערבים מנחלתם. See full list on lib.cet.ac.il רופין חשב על קליטה מירבית של עשרת אלפים איש בשנה, שיתלוו לה רכישת קרקע מאסיבית ופעיל. רכישת קרקע והקמת יישובים עמדו במרכז הפעילות הציונית, אך. בינהם ההיסטוריונים רפאל פלק בספרו ציונות והביולוגיה של היהודים, דרק פנסלר, דורון יהויקים בתזה המוערכת שלו ואיתן בלום.

רופין היה תלמיד מצטיין וספג בחדווה את התרבות הגרמנית הפרוטסטנטית, במקביל להתרחקותו מהמסורת היהודית.

ההתיישבות התבססה על נטיעות שניטעו בידי פועלי העלייה השנייה ותחת השגח. See full list on lib.cet.ac.il עמד בראש מחלקת ההתיישבות של ההנהלה הציונית ב יישוב והיה יושב ראש הסוכנות היהודית. להפך, התפיסה הציונית המסורתית היתה כי הערבים יוקירו את היהודים על כי הם מביאים ברכה לארץ. See full list on lib.cet.ac.il לאור המצב, בהסתמכו על ניתוחים סוציולוגיים. ואולם, בכך לא תמה מעורבותו. See full list on hamichlol.org.il החוגים הציוניים לא חסכו טרחה ונסעו למפגשים השונים, אך ככל שרבו המגעים התברר, כי ליהודים יקשה מאוד להיענות לתביעות הערבים. לאיבה הערבית היתה תוצאה נוספת: רופין, שנחלץ לקראת כל יהודי שהביע התעניינות ורצון להטות שכם לעבודה היישובית בארץ, עודד מצדו יוזמה זו. See full list on lib.cet.ac.il במאי 1907 יצא לראשונה רופין הצעיר לארץ.

Oct 09, 2009 · ארתור רופין, מאבות הציונות וההתיישבות, היה גזען, נטען במחקר חדש. כאן, במרכז היישוב החדש בארץ, נקבע גם מקום מושבו של המשרד הציוני החדש. See full list on hamichlol.org.il בשמונה שנות פעילותו הראשונות בארץ למד ועקב באורח מתמיד אחר החברה הערבית. הפגישות המעטות שנערכו רק הגבירו את תחושתו בדבר רצינות הבעיה וחריפותה.

נוה צדק: שכונה של התחלות חדשות
נוה צדק: שכונה של התחלות חדשות from www.ynet.co.il
See full list on lib.cet.ac.il פִּריה של פעולה זו היה ההתיישבות הציונית החדשה, שקמה ב. אף נציגי השלטון התורכי היו מעורבים בעניינים. רק סקירה נוקבת של מהלכיו של מנהל המשרד הארצישראלי מלמדת מה היתה מטרתו. כבר בעת ייסוד חוות כינרת, ביוני 1908, תמך רופין בארגון שמירה מקומית יהודית מקרב פועלי החווה. הפגישות המעטות שנערכו רק הגבירו את תחושתו בדבר רצינות הבעיה וחריפותה. ואולם דעה מוקדמת זו לא היתה. במאי 1907 יצא לראשונה רופין הצעיר לארץ.

רופין היטה אוזן לתוכניתם, התרשם מרצינותם ומיכולתם ותמך תמיכה מלאה ברעיון של הקמת מרכז יהודי עירוני עצמאי.

אזורי התיישבות חדשים נפרשו בפני יהודים. בגיל 15 נאלץ להפסיק את לימודיו מסיבות כלכליות, ועבד בבית מסחר גדול לתבואות של שכן יהודי. הימנעות מרכישת אדמת פאלחה ונישול ערבים מנחלתם. רופין עמד על כך שבארץ נוצר טיפוס יהודי חדש 'מעין טיפוס המכבי'. 'קבוצת הכיבוש' היתה מורכבת ממספר פועלים, שעסקו בעבודות חקלאיות ראשונות ובשמירה על המקום. כאן, במרכז היישוב החדש בארץ, נקבע גם מקום מושבו של המשרד הציוני החדש. See full list on lib.cet.ac.il לאור הניסיון בכנרת בדבר הקושי לעבד אדמה שנוצלה יתר על המידה בידי הפלחים הערביים, ולאור קשיי ההתיישבות הראשונים, הוחלט על יישוב טרומי שייעשה בידי 'קבוצת כיבוש', אשר תכבוש את השטח ותכשירו להתיישבות. במכתב מפורט לוויקטור יעקובסון מיום 23 ביולי 1914 הבהיר רופין את הדרישות הערביות. תוצאות ביקורו הניבו לא רק תזכיר מפורט על מצב היישוב, אלא אף מסקנות ותכנית לעבודה מיידית. רכישת קרקע והקמת יישובים עמדו במרכז הפעילות הציונית, אך. פִּריה של פעולה זו היה ההתיישבות הציונית החדשה, שקמה ב. ואולם מהפכת 'התורכים הצעירים', שאירעה בקיץ 1908, השפיעה, כנראה, על הימנעותו מאז ואילך מהזכרת היעדים הפוליטיים של היישוב.

רופין הפראגמאטיסט ראה את בניין היישוב כמטרתו הראשית, והדרכים להשגתה הם שכיוונו את יתר מהלכיו. הוא היה סבור שהגשמת הציונות מחייבת להשיג טוהר גזעי וראה ביהודים המזרחים גזע מנוון. האישים היהודים השונים, ששיתפו פעולה, היו ברובם נציגי התנועה הציונית. See full list on lib.cet.ac.il הפגישות נערכו בקאהיר, דמשק, ביירות, קושטא, פאריס, ואף בירושלים ויפו.

Obook.co.il - החנות המקוונת של קפה ספר עם מעל 97000 ספרים ...
Obook.co.il - החנות המקוונת של קפה ספר עם מעל 97000 ספרים ... from www.obook.co.il
לאור המצב, בהסתמכו על ניתוחים סוציולוגיים. רופין, שנחלץ לקראת כל יהודי שהביע התעניינות ורצון להטות שכם לעבודה היישובית בארץ, עודד מצדו יוזמה זו. באפריל 1908, לאחר נישואיו לאשתו הראשונה סלמה, הגיע רופין ליפו. עם הגיעו ליפו באביב 1908, זמן קצר לאחר תיגרה בין יהודים לערבים שגררה מעורבותם של השלטונות, 'מאורע פורים' הנודע, סבר רופין כי בני היישוב החדש, ובמיוחד פועלי העלייה השנייה, נוטים להגזים בהערכתם את העוינות הערבית. לאיבה הערבית היתה תוצאה נוספת: תחושת הנוכחים היתה כי בד בבד עם התגברות השטנה הערבית גו. התקציבים השונים יועדו לשמירה מקומית בלבד. לא היה כל פורום בוחר, האישים השונים ראו עצמם כדוברי היישוב החדש.

הוא החל את עבודתו כשוליה, אך מהר מאד קודם לתפקידי ניהול, וכבר לפ.

צורות התיישבות חדשות הבטיחו דרך יישובית חדשה, אשר תבטיח עתיד לפועלים ותהווה פתרון וייעוד לדמות הקקל. מפגשים לשם בירור סלעי המחלוקת. כתבים אלה משמשים כר נרחב לא רק ללימוד מעשיו, אלא אף להצצה לעמקי נפשו, לחשיפת הגיגיו וללימוד מאווייו. סבור היה, שאין אומה בעולם שמעמד הפועלים שלה ישתווה אל מעמד הפועלים בארץ בבינתו ובהשכלתו. הנושאים המרכזיים אשר נידונו בפגישות 'הוועד הזמני' (כך כונה הארגון), היו בירור משמעות העוינות הערבית המתגברת, ליבון שאלת היחסים עם השלטונות התורכיים וחיפוש אחר דרכים לטיפול בבעיות אלו. רכישת קרקע והקמת יישובים עמדו במרכז הפעילות הציונית, אך. התורכים לא ראו בעין יפה את נאמנותם של היהודים לארצות מוצאם, אך ראשי המשרד לא קיבלו עליהם את הנתינות העות'מאנית. רק במועד מאוחר יותר, בראשית 1913, כאשר הצטיירה אפשרות של ביטול האיסור על הכניסה לארץ ('הפתקה האדומה'), עודד המשרד את קבלת האזרחות התורכית, מנהל המשרד הארצישראלי קיווה, כי בעקבות ההתעתמנות העתידית יכירו התורכים בנאמנות היהודים כלפיהם וייווכחו בבוגדנותם של הערבים. גישתו זו לא מנעה ממנו להתגאות בהיותו בן לשושלת. See full list on lib.cet.ac.il למן אביב 1913 נתהוו קשרים בין אישים ערבים לנציגי התנועה הציונית במגמה לנסות וליישר את ההדורים בין שני הצדדים. הוא אף צפה שתהליך הבניין יארך זמן רב. הוא החל את עבודתו כשוליה, אך מהר מאד קודם לתפקידי ניהול, וכבר לפ.

בגיל 12 קרא את כל כתבי גתה ולאחר בר המצווה שלו העתיק הצגה שלמה של פרידריך שילר במטרה לזכור אותה בעל פה ארתור. אכן, מעולם לא סרה ממנו התחושה שהוא עוסק בבניין פסיפס אדיר ונפלא, המורכב מאלפי אבנים קטנות.

Posting Komentar

0 Komentar